• تاریخ انتشار : 1403/08/22 - 16:37
  • بازدید : 66
  • تعداد بازدید : 56
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
اخبار

برگزاری جشن روز پرستار در بیمارستان مهدیه

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، مراسم جشنی در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی مهدیه و با مشارکت سرای محله های مظاهری و شوش شهرداری منطقه 15 در تاریخ 1403/8/20و با حضور تیم محترم مدیریت و رهبری مرکز، جناب حاج آقا صرّاف- خیّر محترم کلینیک ویژه- ، تعداد قابل توجهی از کادر محترم پرستاری و مامایی و تعدادی از کارکنان محترم اداری- مالی و پشتیبانی مرکز برگزار گردید. برنامه مشتمل بر سخنرانی: رئیس محترم مرکز، مدیر محترم مرکز، مهمان مدعو- جناب آقای دکتر بهرامی-، مدیر محترم پرستاری- مسؤول محترم دفتر نهاد رهبری مرکز، اعطاء جوایز مسابقه پیامکی پمفلت میلاد حضرت زینب(س)، اعطاء لوح تقدیر کادر پرستاری و مامایی نمونه مرکز در سال جاری، اعطاء هدیه ریاست و مدیریت مرکز و همچنین تعدادی از همکاران به جناب آقای رخ فیروز در واحد مهندسی پزشکی که در شرف بازنشستگی است،برگزاری مسابقات متنوع حضوری و اجرای موسیقی زنده توسط گروه هنری مدعوّ بود که مورد استقبال حاضرین در مراسم قرار گرفت.

برگزاری جشن روز پرستار در بیمارستان مهدیه

 

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، مراسم جشنی در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی مهدیه و با مشارکت سرای محله های مظاهری و شوش شهرداری منطقه 15 در تاریخ 1403/8/20و با حضور تیم محترم مدیریت و رهبری مرکز، جناب حاج آقا صرّاف- خیّر محترم کلینیک ویژه- ، تعداد قابل توجهی از کادر محترم پرستاری و مامایی و تعدادی از کارکنان محترم اداری- مالی و پشتیبانی مرکز برگزار گردید. در ابتدای مراسم بعد از پخش تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران، سرکار خانم دکتر زاده مدرس- رئیس محترم مرکز- به عنوان اولین سخنران برنامه، ضمن تبریک میلاد با سعادت اسوه صبر، عشق و فداکاری- حضرت زینب کبری(س)- به جمع حاضر به ویژه کادر محترم و خدوم پرستاری و مامایی مرکز افزودند: "خوشا به حال شما کادر پرستاری که روز شما با  روز تولّد چنان بزرگ بانویی مصادف گشته است." سپس به ویژگی های شغل پرستاری پرداختند و افزودند:" پرستار، نیازمند کسب علم و مهارت و آموزش مستمر است تا بتواند به روز باشد و این به روز بودن یکی از مهمترین ارکان اخلاق حرفه ای اوست که سببب نشاط کاری خویش و همچنین دریافت خدمات بهتر و مؤثرتر درمانی از ناحیه بیمار می شود؛ لذا تحقّق این موضوع همواره مدّ نظر سیاست گذاری ها، برنامه ریزی ها و اقدامات مهم تیم مدیریت و رهبری این مرکز می باشد. پایبندی به اصول اخلاق حرفه ای سبب می شود که یک پرستار علی رغم داشتن مشکلات زندگی -مثل سایر اقشار جامعه-،  وقتی بر بالین بیمار حاضر می شود، آن مشکلات را به کلی فراموش کند و فقط به ارائه خدمات شایسته درمانی خویش بپردازد تا بیمار، هرچه سریعتر لباس عافیت بر تن کند که بحمدالله کادر محترم و خدوم پرستاری و مامایی این مرکز، جملگی، اخلاق مدار و وظیفه شناس و پایبند آنند و بازخوردی که از بیماران و مراجعین محترم مرکز به دست ما می رسد، مؤیّد آن است و از آنجائیکه 80 تا 90 درصد بیماران و مراجعین مرکز را مادران و نوزادان تشکیل می دهند، حساسیت شغل پرستاری را در بیمارستان زنان چند برابر می کند چرا که یک خانم باردار با نهایت شادابی و نشاط و امید به بچه دار شدن، وارد این مرکز می شود و باید در نهایت شادابی و سلامت خود و نوزاد تازه متولد شده اش، بیمارستان را ترک نماید و این موضوع، خط قرمز ماست."  ایشان کاهش بروز خطاهای بیمارستانی را از نقاط قوت مرکز یاد کردند و افزودند: "اینکه ثبت خطا توسط کادر درمان مرکز بدون هیچ نگرانی و با شهامت کامل انجام می شود، سبب ارتقاء سطح سیستم ایمنی و خدمات قابل ارائه به بیماران شده است که جای تقدیر و تشکر دارد." رئیس محترم مرکز در ادامه سخنان خویش به دوام آموزش های درون بخشی در کادر پرستاری و مامایی در تمام رده های شغلی، آن هم به صورت روزانه تأکید ویژه نمودند تا بتوان سطح کمّی و کیفی خدمات درمانی مرکز را روز به روز ارتقاء بخشید. ایشان در پایان سخنان خویش کادر پرستاری و مامایی مرکز را به بالا بردن سطح توان و انرژی کاری خود سفارش کردند و افزودند:" با توجه به افزایش سطح امید به زندگی در سطح جامعه، انتظار کم شدن فشار کاری، امری غیر منطقی به نظر می رسد و می طلبد که همواره خود را برای تحمّل سختی های بیشتر و تعدّد وظایف محوّله مهیا و آماده سازیم. ". جناب آقای عباسی مقدم- مدیر محترم مرکز- سخنران بعدی مراسم بود و طی سخنان کوتاهی بعد از تبریک این مناسبت میمون و مبارک و روز پرستار، افزودند:" اینکه بیمارستان مهدیه جزء بیمارستان های خوشنام دانشگاه در تمام شاخص های مورد ارزیابی طبقه بندی می شود، مرهون تلاش صادقانه و مجدّانه تک تک همکاران به ویژه همکاران محترم و سخت کوش کادر پرستاری و مامایی و پزشکان مرکز است و از این موضوع، بسیار خرسندیم و به خود می بالیم."

در ادامه، نوبت به سخنران محترم مدعوّ و عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه– جناب آقای دکتر بهرامی- رسید که ایشان نیز ضمن تبریک این روز خجسته، تمامی اقشار جامعه را مدیون و مرهون فداکاری های پرستاران ارزنده این مرز و بوم قلمداد نمودند و از آنجائیکه واژه مقدس "عشق" با شغل پرستاری ممزوج و عجین است، محور سخنرانی خویش را حول ترجمه و تبیین واژه " عشق" قرار داده و افزودند:" واژه عشق چکیده ادبیات قدیم و معاصر ماست و اصولاً خلقت انسان بر اساس عشق خداوند به افاضه فیض صورت گرفته است. این واژه مقدس آن چنان در زندگی هر فردی از اقشار جامعه، موضوعیّت دارد که هرگاه بخواهد از زیباترین و ماندگارترین ایّام زندگی اش یاد کند، به زمانی اشاره می کند که عاشق کسی یا چیزی بوده است. اصولاً وقتی کسی یا چیزی و یا مفهومی برای انسان، خواستنی شود، کم کم آن خواسته و مطلوب کل وجودش را در بر می گیرد و جای انسان را  می گیرد و در آن صورت است که به اصطلاح می گوئیم که انسان، عاشق آن کس، چیز و یا آن مفهوم شده است." سپس به بیان تعدادی از ویژگی های عشق پرداختند و افزودند:" اولین ویژگی و نشانه عشق، گرفتن و دفع خودپسندی از انسان است. انسان خودخواه تفاوت چندانی با حیوان ندارد. پرستاری شغلی است که هرگز با خودپسندی، تجانسی ندارد. ویژگی دیگر عشق این است که به انسان عاشق، "صبر" عطا می کند و از سخت ترین مصادیق صبر، صبر در برابر مشکلات است و پرستار آن انسان عاشقی است که علاوه بر صبر در مقابل مشکلات خویش، در برابر مشکلات دیگران اعمّ از بیماران و سایر ارباب رجوع نیز صبر و شکیبایی به خرج می دهد و این قداست شغل پرستاری را بیش از پیش نمایان می کند. ویژگی سوم عشق، دوری عاشق از اهمال کاری در قبال معشوق است. عاشق تمام همّت خود را مصروف اتمام کار و تعهّدش در قبال معشوق می نماید و در این راه با حرف و قضاوت دیگران کاری ندارد و فقط به دنبال "رضایتمندی" حاصل از انجام تعّهدات خویش و تحقّق اهدافش در مسیر عشق ورزی به معشوق خویش است. به عنوان نمونه لویی پاستور دانشمندی است که پنجاه سال عمر خویش را در مسیر کشف واکسن سپری کرد بی آنکه به نعمت ها و اجر مادی و دنیوی خاصّی برسد ولی به آن "رضایتمندی "حاصل از کشف واکسن رسید چرا که به چیزی جز معشوق خویش- کشف واکسن- نمی اندیشید." قرائت اشعاری از دیوان حافظ در وصف عشق، حسن ختام سخنان آقای دکتر بهرامی بود. در لابلای هر سخنرانی پخش نماهنگ هایی جذّاب در بیان و توصیف عشق پرستاران، حال و هوای آن جشن را طراوتی دیگر می بخشید تا اینکه نوبت به سخنرانی مسؤول محترم دفتر نهاد رهبری مرکز- جناب حجت الاسلام و المسلمین صوتی- رسید. ایشان نیز ضمن تبریک میلاد عقیله بنی هاشم و روز پرستار با ذکر حدیثی از امام صادق(ع) که فرمود: "کونوا لنا زیْناً و لا تکونوا علیْنا شیْناً: (ای شیعیان!) زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش و سرشکستگی ما"؛ افزودند: " حضرت زینب(س) مصداق بارز و اکمل زینت پدر و آباء و اجداد کرامش بودند و عمل شما پرستاران که این بانوی بزرگ و اسوه صبر و پایداری را الگو و سرمشق خویش ساخته اید و "روز پرستار "را روز تولد آن حضرت قرار داده اید، نشان از تشبّه و همسویی تان با سیره عملی آن حضرت است. بی شک اگر برخورد اولیه شما با بیمار، برخوردی سرشار از مهربانی و عطوفت و امید باشد و بتوانید ارتباط مؤثری با وی برقرار نمائید، تأثیری شگرف در تسریع روند درمان بیماری اش خواهید داشت؛ و در ارزش معنوی کار و حرفه مقدس شما همین بس که پیامبر(ص) فرمودند:" هر کس یک شبانه روز از بیمارى پرستارى کند ، خداوند او را با ابراهیم خلیل محشور مى کند . "

سرکار خانم خاوری- مدیر محترم پرستاری- سخنران آخر مراسم بود. ایشان نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، طی سخنانی پرستاران محترم و خدوم مرکز را جزء بهترین پرستاران دانشگاه یاد کردند و از پیگیری یکساله موضوع" نحوه اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری "خبر دادند که سعی کرده ایم با همکاری امور محترم مالی و دیگر اعضاء تیم محترم مدیریت و رهبری، ایرادات آن قانون را حتی الامکان رفع نمائیم و بحمدالله توانسته ایم از فروردین ماه سال جاری تعرفه پرستاری را به حساب ایشان واریز کنیم و از این بابت تحقیقاً از بسیاری از مراکز تابعه دانشگاهی جلوتر هستیم."  ایشان تأکید نمودند که تمام مسؤولین ذی ربط در سطح دانشگاه و وزارت متبوع به جدّ پیگیر  وصول مطالبات نظام پرستاری هستند. ایشان در ادامه با اشاره به درخواست تعدادی از پرستاران محترم مرکز مبنی بر کاهش مدت زمان اضافه کاری پرستاران مرکز, افزودند: "میانگین اضافه کاری ماهانه مرکز 30ساعت است و به جرأت می توان گفت که کمترین رقم را در سطح بیمارستان های تابعه دانشگاه داریم؛ ضمناً توانسته ایم حق الزحمه اضافه کاری پرستاران مرکز را به صورت ماهانه پرداخت نمائیم؛ لذا نگران مطالبات خود نباشید؛ گو اینکه خبرهای خوش تری نیز در راه است" ایشان در پایان سخنان خود پرستاران را توصیه نمودند که با توجه به جایگاه والای پرستاران در نظام سلامت جامعه، بیش از پیش قدر و منزلت خود را بدانند سعه صدر و اخلاق حرفه ای و متانت و بردباری و عطوفت خود را در برخورد با بیماران که درد ناشی از بیماری، آنان را کم حوصله و بی تاب می کند، ارتقاءبخشند؛ چرا که پرستاری از سخت ترین مشاغل است که آمادگی های جسمی و روحی خاصی را می طلبد.

مراسم جشن مذکور شامل  قسمت های متنوع دیگری همچون: اعطاء جوایز مسابقه پیامکی پمفلت میلاد حضرت زینب(س)، اعطاء لوح تقدیر کادر پرستاری و مامایی نمونه مرکز در سال جاری، اعطاء هدیه ریاست و مدیریت مرکز و همچنین تعدادی از همکاران به جناب آقای رخ فیروز در واحد مهندسی پزشکی که در شرف بازنشستگی است بایت قدردانی از زحمات ارزنده ایشان طی سی سال خدمت صادقانه، برگزاری مسابقات متنوع حضوری و اجرای موسیقی زنده توسط گروه هنری مدعوّ بود که مورد استقبال حاضرین در مراسم قرار گرفت. شایان ذکر است مبلغ سیزده میلیون ریال به عنوان هدیه به حساب کادر نمونه پرستاری و مامایی مرکز واریز گردید؛ همچنین تعداد 30 عدد کارت هدیه پنج میلیون ریالی از سوی انجمن خیریه مرکز و توسط جناب حاج آقا صرّاف در اختیار دفتر پرستاری قرار گرفت تا به قید قرعه به کادر پرستاری و مامایی مرکز اهداء گردد. همچنین انجمن خیریه صنف بلور فروشان شوش نیز به مناسبت این روز بزرگ،  یک دست استکان به همه کارکنان پرستاری و مامایی مرکز اهداء نمود. پذیرایی و گرفتن عکس یادگاری، حسن ختام مراسم جشن روز پرستار بود.

  • گروه خبری : داخلی
  • کد خبر : 149047
کلید واژه

تصویر

×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب