رسالت دفتر توسعه آموزش بالینی مرکز آموزشی و درمانی مهدیه
ارتقاء کمّی و کیفی فرایند های یاددهی- یادگیری با تأکید بر آموزش بالینی و با استفاده از پتانسیل های آموزشی مرکز آموزشی و درمانی مهدیه
اهداف کلی دفتر توسعه آموزش بالینی مرکز آموزشی و درمانی مهدیه
- رفع چالش های عمده آموزشی در جهت ارتقاء سلامت بیماران
- توجه تکریم انسانیت بیمار در فرایند آموزشی (نه به عنوان ابزار آموزش)
- جلب مشارکت همه جانبه اعضاء هیأت علمی در فعالیت های توسعه آموزش
- بهبود تدریس و یادگیری با تاکید بر خود آگاهی فردی
- بررسی، ارتقاء و ارزشیابی روابط بین فردی مؤثر در بهبود تدریس و یادگیری
- ترویج کار تیمی و آموزش بین حرفه ای
اهداف اختصاصی دفتر توسعه آموزش بالینی در سال 1402
- ارتقاء کمّی و کیفی پژوهش در آموزش و آموزش با تأکید بر پژوهش
- ارتقاء کمّی و کیفی استفاده از آموزش مجازی در آموزش بالینی
شرح وظایف، فعالیت ها و مسؤولیت های مسؤول دفتر توسعه آموزش بالینی
- ایجاد تعامل با دفاتر توسعه دانشکده های مختلف در مرکز آموزشی درمانی و توسعه آموزش بین حرفه ای و تیمی و ترویج کار تیمی
- ترغیب اعضاء هیات علمی و کمک به آنها در پژوهش های آموزشی و دانش پژوهی
- طراحی پژوهش های آموزشی (طراحی، متدلوژوی و راهکارهای ارزشیابی)
- ایجاد فضای مناسب برای فعالیت های بین بخشی و مولتی دیسیپلینری به منظور ارائه راهکار های آموزشی،پژوهشی و درمانی مشترک
- برگزاری جلسات ماهانه برای بررسی مشکلات آموزش بالینی، تصمیم گیری درباره موارد جدید و پی گیری مسایل قبلی
- ارائه گزارش مستمر به معاونت آموزشی مرکز از اقدامات انجام شده در زمینه توسعه آموزش بالینی
- شرکت در جلسات و برنامه های مرتبط با توسعه آموزش بالینی در سطح دانشگاه و وزارت بهداشت
- ارزشیابی فعالیت های آموزش بالینی و ارائه گزارش های لازم به مسئول دانشگاه و وزارت بهداشت